Otóż mam takie pytanie, noszę się z zamiarem zamówienia tej ramy
numer aukcji na allegro to 536587941 a tutaj tytuł "_rama_buggy_piranha" cena 2200 za ramę, nie wiem ile zawołają za taką przerobioną, wysłałem zapytanie i czekam na odpowiedź.
Dokładniej chcę aby dla mnie poszerzoną ją tak aby mogły spokojnie jeździć dwie osoby i tutaj moje pytanie. Jaką uważacie za optymalną szerokość dla dwóch osób? Dodam że juz lata młodzieńcze mam za sobą i do "najmniejeszych" nie należe (dwóch mnie w maluchu to mało komfortowa sytuacja) :wink:
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Lut 04, 2009 09:25
Przecież Ejka robił coś w stylu piranha na 2 osoby ten czarnyhttp://www.ejka.net/zdjecia/2.jpg szkada kasy wydawac na tamta rame i ja poszerzac, lepiej zrobic według planów które ma ejka to tego czarnego buggy 2 osobowego
rame zrobisz za max 800zł.. pod jaki silnik??
papatkiole [Usunięty]
Wysłany: Sro Lut 04, 2009 23:58
oki, jak się okazało panowie z allegro polegli, bez planów nie sa w stanie zrobić mi poszerzenia istniejącego projektu 9nie będę dalej komentował)
Co do projektu ejka który przedstawiacie, to ciekawi mnie jak rozwązane jest zawieszenie tylne? Nie wiem czemu ale mam wrażenie że piranha ma dużo lepsze tłumienie na wybojach i lepszy prześwit. jeżeli sie mylę to poprawcie mnie proszę.
Silnik jaki chce zamontować to jednostka z opel corsa B 1,4 (chyba 75KM)
Ceny rozbitych to około 2tyś, a samego silnika około 600pln. Jeszcze rozglądam się za czymś o podobnych parametrach i podobnej cenie, zależy mi przede wszystkim na jak najmniejszej awaryjności silnika. Wiem że w civikach sa niezłe jednostki i dobrze znoszą wysokie obroty, a to chyba dośc istotna sprawa w rurowcach;)
Tak czy inaczej jeżeli mozecie mi cos doradzić to oczywiście będę wdzięczny;)
Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 40 Skąd: Polska
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 01:42
z tylu zastosowal zwykle wahacze od maluszka z amorami od golfa II. a co do silniczkow z Hanek to bardzo prosta jednostka bez kompa jest silnik D14A1 jest bardzo dynamiczny i nie drogi. widzialem filmik co do buggy zamontowali silnik z hondy B16A2 ktory ma 160 KM i nie wiem kto tym smiga jeszcze jak rama wazy kilkadziesiat kg. ja w swojej hondzie mam taki silnik waga to 1350 i ma naprawde niezle przyspieszenie a buggy z takim silnikiem to jakies 240 powinien pojechac. na nasze warunki to maluszek jest najbardziej odpowiedni ale kazdy chce cos innego>
papatkiole [Usunięty]
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 22:52
widzisz chodzi mi o to żeby to autko w miarę śmigało, ja waże ponad 100kg plus kolejna osoba podobnej wagi to juz jest znczące obciążenie, stąd mój pomysł mocniejszego silnika.
Jeżeli nie piranha to co polecacie? Chodzi mi o to żeby nie tylko po polnych drogach śmigało, ale również w srednim terenie. Nie chciałbym też żeby mi to urwało głowe podczas jazdy. Mam mcpersony od jaguar XJ40 z nowymi prawie amorami(gazowymi), tylko nie wiem czy nie będzie za twarde do ruraka?
Fakt jest taki że dwuosobowe traci swój efekt. Dodatkowo jak mówicie właściwości terenowe (nad czym najbardziej ubolewam).
W takim razie jaką konstrukcję polecacie dla dwóch osób?
Z góry dziękuję za poradę
P.S. czy ktos ma jakies zdjęcia jak ta ejka wygląda z tyłu i boku, bo jestem ciekaw jak to sie prezentuje w całości. Czy to może nie podobna do tej konstrukcji http://moto.allegro.pl/it...ane_i_nowe.html
pozostań przy tym, gdzieś tam na forum sa plany do oryginalnej piranhy, poszerzysz sobie ją, i podłużasz jak chcesz i tylną cześć przystosujesz pod 1.4. ew kup plany od ejki do tego buggy i przerób tył pod silnik od corsy
papatkiole [Usunięty]
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 02:50
hehe, plany juz mam. Przed napisaniem posta najpierw przeczytałem większośc forum
Co do ejki trzeba przyznać że chłopak naparwdę nieźle zrobił. Jednakże jako że i tak bedę najważniejszą moim skromnym zdaniem część musial specjalnie pod siebie przystosować to chyba wykorzystam jakby nie patrzeć profesjonalny projekt piranhy i poszerzę go według własnego uznania (bo ten ejki wydaje mi się zbyt wąski, ręce by były na zewnątrz, a to mi sie starsznie nie podoba).
Jeszcze tylko kolega szpaner poddal po rozwagę ten silnik od hondy, będe musial nad tym sie jeszce głębiej zastanowić. Póki co za dwa tygodnie idę wręczyć plany do budowy dla spawacza
Ja bym Ci polecał VR6 2,8l 174KM (passat b3 1300kg) spalanie około 25l przy ostrej jezdzie , silnik niewysilony ta honda na v-tecu 2.2 (210PS) nie ma przy tym szans wiem bo sie kumpel scigał z preluda z tym motorem
Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 40 Skąd: Polska
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 12:33
hehe ja sie scigalem z golfem VR6 i ja mam motorek tylko 1.6 i gosc mial ciezko. hondy silniki kreca sie bardzo wysoko a przede wszystkim duzo nie pala moja na vtecu do max obrotow 15l. polecam silnik by nie mial duzo elektroniki a d14a1 (400zl) swietnie sie do tego nadaje badz tak jak kolega wyzej od suzuki. ale zrobisz jak zechcesz
Maurycy dobrze mówi silniczek z swifta jest naprawde niezły z 1.3 ponad 70 koni z 1.0 ponad 60 te silniczki wbrew pozorom są naprawde mało usterkowe, proste. Jak to japoczyki a o zużycie paliwa sie nie martw nie większe niż malucha a cenowo nie jest źle
papatkiole [Usunięty]
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 15:22
jak już wspominacie takie "rozsądniejsze" jednostki typu VR6 to już bym wolał od jaguara wstawić, mam taki silnik(właściwie całego) aj16 4,0l R6 228KM, no ale jak już tu mówiono takie jednostki to przegięcie straszne. Jednak jakby kktos chciał takie coś zastosować to niech się zgłasza może sie jakoś dogadamy;) Podobną jednsotkę tylko o model wyższą z kompresorem to sobie wymarzyłem do ariel atom-a jak tylko kiedyś znajdę dużo więcej informacji na temat konstrukcji bo na necie szczątkowe informacje są. Taki silnik ma 320KM 512Nm w standarcie po wymianie koła od sprężarki i wydechu moc rośnie do 360KM, wymiana mostu na most z mniejszym przełożeniem daje dodatkowo 25% mocy na tylnych kołach, mówiąc krótko POTWÓR, ale jak mówiłem to tylko zamysł który najwcześniej za dwa lata by był ruszony. Teraz na topie jest piranha i max zabawy na offroad-owych drogach
Ja bym Ci polecał VR6 2,8l 174KM (passat b3 1300kg) spalanie około 25l przy ostrej jezdzie , silnik niewysilony ta honda na v-tecu 2.2 (210PS) nie ma przy tym szans wiem bo sie kumpel scigał z preluda z tym motorem
auto to nie wszystko liczą się też umiejętności kierowcy tu masz potwierdzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum