Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rocker-arm suspension, czyli zawieszenie inaczej.
Autor Wiadomość
Dexter 
Automotive



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 950
Skąd: Barwice
Wysłany: Pią Lis 11, 2011 14:55   Rocker-arm suspension, czyli zawieszenie inaczej.

Tym tematem chciałem zachęcić to zapoznania się z rozwiązaniem często spotykanym wśród samochodów wyścigowych, które zainspirowało mnie do budowy buggy z tego rodzaju zawieszeniem.

Zawieszenie tego typu, pozwala na zastosowanie amortyzatorów o małym skoku, twardej sprężynie, i mimo tego uzyskanie dużego skoku koła. Wartości te oczywiście nie mogą być zupełnie przypadkowe.
Możliwość regulacji skoku i twardości oraz wysokości to główny cel stosowania tego rozwiązania.

Powstało mnóstwo rozwiązań, które pokrótce będę przedstawiał.


[img]https://lh6.googleusercontent.com/-tjwziBTfkdA/Tr0mHyMljMI/
AAAAAAAABdI/4pM3ePORO1Y/s598/108880930_fqwJJ-O-1.jpg[/img]






Oraz mistrzowskie jak dla mnie






I moje





więcej w wkrótce...
_________________

 
 
 
djsimon 
DEKONSTRUKTOR



Pomógł: 8 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 433
Skąd: Zawidów
Wysłany: Nie Lis 13, 2011 17:24   

doloze animacje ktora ukazuje prace zawieszenia przedstawionego przez Dexter-a:

_________________
"Maszyna ma duszę tylko wtedy gdy posiada najbardziej ludzką cechę - zawodność" - Jeremy Clarkson.
 
 
 
mbrother21 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: Sanok
Wysłany: Sro Lis 16, 2011 23:19   

fakt, możliwości regulacji takiego zawieszenia są wielkie, kosztuje ono troszkę więcej pracy w porównaniu z tradycyjnym no i niekiedy wygląda bardziej estetycznie, dorzucam kolejne zdjęcie (na którym przy okazji można zobaczyć ciekawy sposób mocowania mostu)

_________________
......::::: MÓJ ALBUM :::::......
 
 
 
Bartosz_jarocin 
Gangsta squad !


Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 262
Skąd: Jarocin wlkp
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Czw Lis 17, 2011 17:49   

Bardzo ciekawie to wygląda :)
_________________

 
 
 
lobudek 
dobry chłopak ;)



Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 467
Skąd: Huta
Wysłany: Czw Lis 17, 2011 18:39   

Również napotkałem ciekawe rozwiązanie zawieszenie przedniego w piranhi i sidewinderze, które mogłoby wyeliminować brak dostępności odopowiednio twardych i długich amorków do przodu :D


Co o tym myślicie?
 
 
 
mbrother21 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: Sanok
Wysłany: Czw Lis 17, 2011 21:47   

właśnie myślałem nad takim rozwiązaniem, jeden wspólny amortyzator, gdy jedno koło idzie do góry to drugie automatycznie jest dociskane, tego typu zawieszenie na pewno sprawdzi się na asfaltowym torze
_________________
......::::: MÓJ ALBUM :::::......
 
 
 
lobudek 
dobry chłopak ;)



Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 467
Skąd: Huta
Wysłany: Czw Lis 17, 2011 22:10   

Czemu tylko na asfalcie? Gdy oba koła natrafią na dziurę, to wtedy nastąpi z ciśnięcie amorka i to powinno się sprawdzić w terenie.
_________________
Album Picasa
Budowa buggy SideWinder
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Czw Lis 17, 2011 22:33   

hymm wg mnie bez sensu bo będzie się mocno na wirażach wykładał bo tylko tył będzie utrzymywał poziom. Zresztą dziwne jak koło trafi na górkę to automatycznie drugie robi się twardsze i pobija cały sprzęt.
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 15:18   

Tak skonstruowane zawieszenie, na jednym elemencie, będzie miało tendencję do pogłębiania przechyłów. I jeśli auto przechyli się na zewnątrz w zakręcie, to dodatkowo wypchnie wewnętrzne koło w dół i pogłębi przechył...
Czy amortyzatory będą pracować poprawnie w pozycji poziomej? Nie będzie problemów z niewłaściwym działaniem i wyciekami? Kiedyś wyczytałem, że do pracy poziomej stosowane są specjalnie konstruowane podzespoły.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
Sruba 
aka swibon



Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 697
Skąd: Nowa wies
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 20:39   

Takiego rozwiązania jeszcze tutaj nie było:

_________________
https://picasaweb.google.com/108123604523046134855
Ostatnio zmieniony przez luki Czw Gru 01, 2011 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lukasz500rad 


Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 82
Skąd: Opoczno
Ostrzeżeń:
 3/4/6
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 21:37   

ja sie pytam po co tak koplikowac :D
 
 
 
PepsiBoss 
Zlotowa Gwiazda


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: Chojnice
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 22:16   

lukasz500rad napisał/a:
ja sie pytam po co tak koplikowac :D

Dla 0:21 :)
 
 
 
tom1988p 
Zbieracz informacji.


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 91
Skąd: LHR
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 22:49   

A tutaj to dodatkowe ramie dla amortyzatora nie będzie także działać jako haltpas?
Było by dwa w jednym :)
_________________
Lublin-51: http://www.lublin51.w8w.pl/
 
 
 
Dexter 
Automotive



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 950
Skąd: Barwice
Wysłany: Pią Gru 02, 2011 01:21   

lukasz500rad napisał/a:
ja sie pytam po co tak koplikowac


Ta wajcha zmienia liniowy charakter sprężyny na progresywny, ale z tego co widzę to chyba raczej czysto teoretyczne rozwiązanie.
Przecież o wiele łatwiej można by zastosować sprężynę o takiej charakterystyce.

tom1988p napisał/a:
nie będzie także działać jako haltpas?


Niestety nie
_________________

 
 
 
Sruba 
aka swibon



Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 697
Skąd: Nowa wies
Wysłany: Pon Gru 19, 2011 16:41   

Ciekawy patent znalazlem przez przypadek na innym forum:


a tu link co calego watku:
http://www.lotus7.pl/foru...1c6dca05afa6c3c
_________________
https://picasaweb.google.com/108123604523046134855
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 19


Partnerzy

MadMax