Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
toczenie kola zamachowego [odchudzanie]
Autor Wiadomość
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Pon Kwi 13, 2009 17:37   

napewno lepiej sie wkreca ,ciezko silnik ustawić aby pracował równo na niskich obrotach ,przy wiekszych kołach problem z ruszaniem z miejsca (mały moment obr) a juz pod górki to trzeba sprytnie biegami mieszać :D
 
 
 
ludwik.b
[Usunięty]

Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 20:18   

delikatne wibracje są spowodowane nie wyważeniem lecz małą masą koła zamachowego które nie może pochłonąć nierówności pracy silnika, każdy wie jak jest zbudowany silnik spalinowy, jest wiele elementów o bardzo zmiennych kierunkach i zwrotach sił np, korbowód co obrót rozpędza się i hamuje do zera, a w dodatku odchyla się o jakiś kąt po czym znów hamuje do zera i momentalnie przyspiesza w drugą stronę, wykorbienia wału teoretycznie powinny wszystko zrównoważyć ale niestety są jeszcze siły tarcia i wszystko bierze w łeb ale z pomocą przychodzi koło zamachowe które pochłania wszelkie te niedowarzenia ale zabiera nam trochę energii w trakcie zwiększania prędkości obrotowej silnika. Gdyby uruchomić silnik bez koła zamachowego będzie się trząsł i pewnie coś w nim po krótkim czasie walnie. A jeśli chodzi o moment obrotowy to koło niewiele nam daje bo do poruszania pojazdu jest za małe, jeśli ktoś nie wierzy to niech podniesie jedno z kół napędowych w swoim aucie wrzuci piątkę i rozpędzi je po czym niech wrzuci luz i opuści szybko auto, ciekawe jak daleko zajedzie, może 2 metry, koła zamachowe w pierwszych traktorach ważyły ok 500 kg i dopiero były w stanie rozpędzić pojazd.
 
 
fppmen 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 473
Skąd: Z lasu
Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 22:57   

hehe

i z tąd pewnie koło zamachowe w t-25 ma ponad 20kg a silnik zaledwie 28KM
 
 
 
bartosz321
[Usunięty]

Wysłany: Pon Lip 20, 2009 08:45   

Wywarzanie i toczenie daje na starcie lepszego "kopniaka" ale w dłurzszej perspektywie nie ma sensu go modyfilwać bowiem nie na pola i wyboje taki sprzęt.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax