Wysłany: Wto Paź 24, 2017 21:39 Drążki kierownicze na uniballach
Witam was ponownie z kolejnym pytaniem. Mam zamiar zrobić drążki kierownicze na uniballach m16 tylko nie mam pomysłu jak sensownie zrobić drążki kierownicze, może kupić długą śrubę i na nią nakręcić uniballa i to by było jako regulacja tylko jak połączyć dalej śrubę z maglownicą ?
Podajcie jakieś pomysły, będę bardzo wdzięczny
Piranha, pierwsza sprawa - takimi pytaniami kieruj na dział "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"
Druga sprawa - pytasz chyba o najbardziej prozaiczną rzecz z budowy buggy. Bierzesz śrubę 16, scinasz łepek i spawasz rurkę 1/2" do tej śruby i do drążka maglownicy.
Tak jak wyżej, najlepiej zrobić to na rurce bo jest lekka i ciężko wyboczalna. Sam mam chyba z najzwyklejszej rurki 1/2 albo 3/4 cala i nic się nie dzieje, w środek mam wbite tuleje z gwintem i zabepieczone spawami w otworach. Bardziej profesjonalnie chyba byłoby użyć uniballi męskich i właśnie tuleje gwintowane wbite w końce, rura nawiercona i zaspawane przy tulei, samo spawanie do okoła może strzelić jak to przypadkiem za dużo oszlifujesz.
Okej dzięki za rady
Jeszcze ostatnie pytanie: jak przymocować uniballa do wasą kierowniczego ? Myślałem, aby nałożyć na wąs uniballa i przełożyć po prostu przez to śrubę i od dołu skręcić co wy na to ? Macie jakieś lepsze pomysły ?
Zobacz sobie jak ja mam zrobione. Myślę, że w twoim buggy nic więcej nie trzeba, mi tamte kąty w zupełności wystarczają. Chyba pchanie się w uniballe ma sens jak bawisz się w jakieś kosmiczne prześwity i niestandardowe maglownice.
Twój pomysł na zamocowanie wydaje się ok tylko daj tam grubą blachę bo u mnie 6mm się potrafiła sfalować a raz nawet to urwałem. Potem wleciała już chyba 10 czy 12mm i jest spokój. Warto również przyspawać wąs od razu pod kątem by uniball był w swoim martwym położeniu.
Piranha, ucinasz koniec z otworem stożkowym z fabrycznego wąsa i zataczasz na tulejkę z kołnierzem. Wciskasz w otwór wyciętego wąsa i obspawujesz. Wtedy masz oryg. końcówkę kier. na nowym wąsie.
Taki stożek robi się małym nożem na uchylonym uchwycie. Jak nie masz jak tego zrobić to ja mam u siebie zamontowane główki od audi i tam jest na walcu zabezpieczonym śrubą, kwestia pasownego wiercenia co też nie jest takie proste. Mi udało się znaleźć wiertło 17,5 mm i to spasować na szczęście.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum