Może ogranicz się do samego przesuwu na piaście. W zasadzie to można byłoby jakoś zakołkować tą koronkę od przegubu i wtedy nie będzie problemu z wyrywaniem tego. Problemem może być twardość no ale to kwestia sprawdzenia. Ja np lagę od amortyzatora przewierciłem bez żadnego problemu. Tutaj musiałbyś spróbować czy w ogóle da radę. Jako zabezpieczenie użyłbym kołka sprężynującego 5 mm. Raczej nie ma opcji, żeby Ci to ścięło. Co do wiercenia to dobre wiertło, wiertarka stołowa, emulsja i powinno pójść.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 416 Skąd: mazury
Wysłany: Sob Kwi 22, 2017 02:38
Romeu napisał/a:
Ja chce zrobić wszystko w symetrii właśnie, dlatego zaczynam od półosi i ich przeglubow, wiadomo ze delikatny ruch wzdłużny bedzie nawet jak zachowam symetrie, tylko czy tego ruchu wystarczy, bo mam go na półos -przegub i przegub- piasta, oczywiście przegub - piasta bedzie w smarze w osłonie
Jak myślisz Pirson, bedzie działać?
Nie chce spawac półosi bo oryginalna nie ruszana jest lepsza, a mam juz wszystko do zawieszenia, lacznie 4 zwrotnice, 4 półosie, 8 przegubów zewnętrznych, i 4 piasty pod talerzyki, także chce pozostać przy tym rozwiązaniu, tylko czy to ma prawo bytu? Oczywiście zawieszenie bedzie zrobione porządnie i w symetrii bez żadnej lipy
w przodzie będzie kłopot , przy skręcie wyciąga średnio do 1.5cm półoś w zależności od budowy zwrotnicy
jak zabraknie to wypnie -wyrwie półoś z przegubu , w najsłabszym miejscu
u siebie w 4x4 teraz wkładam seryjne wewnętrzne , ale niestety kosztem prześwitu
herobrine napisał/a:
Problemem może być twardość no ale to kwestia sprawdzenia. Ja np lagę od amortyzatora przewierciłem bez żadnego problemu. Tutaj musiałbyś spróbować czy w ogóle da radę. Jako zabezpieczenie użyłbym kołka sprężynującego 5 mm. Raczej nie ma opcji, żeby Ci to ścięło. Co do wiercenia to dobre wiertło, wiertarka stołowa, emulsja i powinno pójść.
ja jak frewzowałem wielowpusty na półosiach zniszczyłem dwa komplety (8szt x35zł/szt) płytek , wiercenie zwykłymi wiertłami , raczej niemożliwe , wielowpusty są utwardzone -hartowane
jak zabezpieczy przed złożeniem ,nie złoży przegubu dlatego zabezpieczane są pierścieniem zciskanym - w części wewnętrznej przegubu jest kanałek na zabezpieczenie i drugą stronę półosi trzeba pogłębić kanałek na półosi i trochę skrócić półoś , by nie wystawała wewnątrz przegubu
Co do zabezpieczenia przeglubu kółkiem sprezynującym to da rade założyć przegub, bo przesunie sie za frez i sie rozpręży, gorzej z zdemontowaniem tego bo zabezpieczenia sie juz nie wciśnie zeby przegub zdjąć, a moze wgl nie dawać zabezpieczenia, wtedy bedzie miało ruch Wzdłużny, ale jak za dużo wyjdzie to wszystko rozwali, zależy od zawieszenia.
[ Dodano: Sob Kwi 22, 2017 21:23 ]
Przed chwilą zrobiłem prowizoryczna probe zwrotnic, i moje zwrotnice sa tak skonstruowane ze półos potrzebuje nie cały 1 mm ruchu wzdłużnego, wiec jest dobrze, wiec mysle ze jak zrobie dobrą symetrie w zawieszeniu to zabezpieczenia nie bede dawał, wrzuciłbym filmik proby ale nie wiem jak 😀
[ Dodano: Nie Kwi 23, 2017 13:54 ]
Co do zabezpieczenia przegubu zewnętrznego na frezie gdzie był przegub wewnętrzny, nie ma żadnego problemu. Na końcu freza tam gdzie juz sie rozpoczyna okrągła część półosi jest fabryczny rowek, zrobiłem probe i przegub zewnętrzny sie tam zabezpiecza. Ale to sie okaze jaki bedzie ruch wzdłużny, to wyjdzie w praniu czy bede zabezpieczal czy nie.
[ Dodano: Wto Maj 09, 2017 19:14 ]
Ma ktoś jakis pomysł jak zbudować mala skrzynkę w której będą dwa walki klinowe w jednej lini, i na nich tuleja z wieloklinem, zasada działania ma byc taka ze jak chce zeby dwa walki działały razem to tuleja z wieloklinem je łączy, a jak chce żeby jeden walek działał a drugi był właśnie zablokowany tą tuleja z obudowa skrzynki, pomysł jest ale z jakich podzespołów zbudować, z czego wziąć dwa walki i tuleje, to ma być zalaczane na wajche (ta tuleja- zasuwana na dwa wałki i rozsuwana czyli jeden działa a drugi zablokowany do skrzynki) Jakieś pomysły macie?
Chce zrobic dwie osie skrętne na maglownicach połączone jednym drazkiem, skrzynka ma sluzyc temu ze przy jezdzie przy większych prędkośćiach tylny drazek od tylnej maglownicy ma byc blokowany do obudowy skrzynki aby tylna os nie skrecala, a w terenie dla zabawy mają byc polaczone dwa drazki zeby dwa magle skrecały, taki zamysł. Zobaczymy jak z ta skrzynka, bo trojnik od kierownicy mam juz na oku, ale najpierw skrzynka, co sądzicie?
No może to być ciekawe. Zastanawiam się jak będzie z prowadzeniem. Nie wiem czy na twoim miejscu nie poszedłbym w zwiększenie przełożenia na tylnej maglownicy, bądź po prostu zostawienie z tyłu oryginalnych wąsów a z przodu zrobić na krótkich. Mniej więcej chodzi o to, że w oryginalnych rozwiązaniach fajne się to sprawdza, tylko skręt tylnej osi jest mniejszy. Co do skrzynki to nie jest to w cale takie proste jak się może wydawać, ogólnie to musisz rozłączyć wałki i jednocześnie zblokować wałek z obudową. Ja miałbym wstępnie taki zamysł, może Cie to jakoś zainspiruje. Zrobiłbym tak: wersja prostsza: dwa wielokliny osadzone na łożyskach, jeden stoczony a drugi z otworem, żeby były ostawione osiowo. Na te wielokliny tuleja którą albo przesuwasz na drugi wałek i łączysz maglownice albo odsuwasz w drugą stronę i powiedzmy nasuwasz bolce w tulejce, w otwory w obudowie. Jeszcze taka wskazówka, te bolce na wałku mógłbyś zrobić asymetrycznie, wtedy jeśli byś blokował tył to pasowało by tylko w jednym położeniu, w zamyśle w ustawieniu na prosto. W tej wersji musiałbyś sobie rozłączyć już wałki i już ręcznie ustawić koła tak, by blokada zaskoczyła. W wersji trudniejszej masz dwie tuleje na tych wieloklinach i najpierw włączasz sobie blokadę, i powiedzmy jest dociskana do obudowy sprężyna np na lince od wajchy i kręcisz kierownicą do czasu, aż koła nie ustawią sie na prosto, wtedy blokada na wieloklinie łączy się z otworami w obudowie i dopiero wtedy odłączasz sobie drugi wałek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum