Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 44 Skąd: Polska
Wysłany: Pon Sty 19, 2015 21:10 Zbiornik wyrównawczy poniżej chłodnicy
Jak zamontować zbiornik wyrównawczy poniżej chłodnicy? Nie chce aby zbiornik wystawał, nie zmieści się w obrysie nadwozia i brzydko będzie wyglądał. Mam chłodnice z korkiem i silnik mazdy, w którym było coś w rodzaju zbiornika przelewowego, z którego układ sam zasysał albo przelewał do niego płyn gdy sie nagrzał. Tylko nie rozumiem zasady działania. Gdy płyn sie nagrzeje to korek w chłodnicy puści i nadmiar płynu przeleje sie do zbiornika, ale w jaki sposób ma tam wrócić? Przecież korek dalej będzie trzymał. Jakieś pomysły?
Normalnie, płyn się nagrzeje, zwiększa swoja objętość i powstaje nadciśnienie co powoduje otwarcie zaworu, to samo w drugą stronę, zmniejsza objętość, powstaje podciśnienie i otwarcie zaworu. Ten "korek" działa w dwie strony Nie montowałem jeszcze zbiorniczka poniżej chłodnicy ale teoretycznie powinno to działać.
Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 44 Skąd: Polska
Wysłany: Pon Sty 19, 2015 22:55
W mojej chłodnicy ten korek otwiera sie tylko w 1 strone 9 tzn wypuszcza płyn) Jak to zrobic w takiej sytuacji? Myślałem o 2 wariantach:
1. zrobic osobny powrót ze zbiorniczka wyrównawczego z jakims zaworkiem zwrotnym, tak zeby gdy rosnie ciśnienie w ykładzie puszczal korek od chłodnicy, a gdy bedzie malało to zawot=rek sie otworzy i pusci płyn ze zbiorniczka do układu.
2. wywalic sprezune z chłodnicy i otworzyc obieg, a ponizej zamontowac szczelny zbiorniczek w którym bedzie poduszka powietrzna i bedzie utrzymywała ciśnienie
Tylko czy takie cos zda egzamin?
Ja mam chłodnice o hondy i tez myślałem ,że korek działa w jedną stronę ,ale on działa w dwie jak jest duża temperatura płynu to wypuszcza płyn do zbiorniczka ,a jak jest na mało w chłodnicy to on sam ze zbiornicza zasysa przez wężyk z dna płyn.
Jak wywalisz sprężynkę z korka to będzie Ci się grzał silnik bo nie będzie obiegu w układzie.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Sty 21, 2015 16:58
Poprawnie działający korek wypuczcza płyn pod ciśnieniem, 0,9-1,1 bar, a zasysa w stanie wolnym, inaczej mówiąc nie potrzeba dużej Energi na zasysanie jeżeli działa inaczej to korek szrot...
Ciekawostką jest to że jak ktoś nie ma chłodnicy z korkiem, a nie chce mieć zbiornik wyrównawczy poza obrysem ramy to to jest super opcja.
kruciec przy korku wpina się w zbiorniczek przelewowy który może być poniżej chłodnicy.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Sty 21, 2015 22:56
2 i 3 gruby są pod korkiem ten 2 cieki podłączasz np pod górną część chłodnicy, jeśli ma to skutkuje odpowietrzaniem jej, a 3 gruby oczywista sprawa do szybkiego zalewania układu, np podłączając trójnik w układ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum