Pomógł: 12 razy Wiek: 28 Dołączył: 11 Wrz 2011 Posty: 541 Skąd: Chechło Pierwsze
Wysłany: Wto Sty 08, 2013 18:26 C20NET czy może SWAP
Zrobiłem buggy ST3 z silnikiem GM o kodzie C20NE .
Mam teraz plan zapodać do tego dmuchawkę .
Znalazłem cos takiego na internecie :
Według angielskich stron ,bez odprężania ,na seryjnym komputerze można śmiało
dmuchać 0.5 bara.Aby to zrobić potrzebne będą:
-oplowskie wtryskiwacze z 2.0 ecotec np z vectry b
-3.0 bar-owy regulator ciśnienia paliwa
-zmiana zworki zapłonu na 91 i jazda na 98 oktanowym paliwie
-duży intercooler
-kolektor pod turbo (najłatwiej przerobic z forda z-tec)
-blow off
-podstawowe zegary Egt, Afr, ciśnienie doładowania
-luźny wydech
-mocniejsze sprzęgło (pod koło garnkowe c20ne tarcza plus docisk z garnkowego c20xe )
Jedyne co mnie gryzie to zmiana zworki zapłonu na 91 i lanie 98 .
Prosze jeszcze o wypowiedzi na ten temat .
I jaką turbinke dać ?
Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 600 Skąd: TOP
Wysłany: Wto Sty 08, 2013 18:55
poszukaj na "racingforum" tematu o uturbianiu NE, wypluło to okolice 170KM do tego mase roboty i kasy...
Swego czasu zagłebiałem się w temat opcji 20NET i turbienie NE po mojemu najmniej opłacalna opcja...
W podobnych pieniądzach co turbo do NE zeswapujesz ..25XE mające 170KM i o wiele lepsza baza pod dalsze zwiekszenie mocy(wałki od 30XE, dolot z omegi, odpowiedni wydech i atak na 2 z przodu gotowy)...
[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 18:56 ]
apropo co z kestia strojenia jak to planujesz rozwiazac??
Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 600 Skąd: TOP
Wysłany: Wto Sty 08, 2013 19:09
posiadaczbuggy napisał/a:
Tylko taki problem że coś większego może się nie zmieścić w ramie .
U Ciebie sie bezproblemowo V6 zmieści, miałem V6 w rekach i nie jest wcale takie duże, jest trochę krótsze od NE i z deka szersze do tyłu. Masz sporą komorę wiec bez problemu wejdzie...
posiadaczbuggy napisał/a:
A sporo gratów mogę załatwić sobie za grosze.
Tylko ze taka wydumka katowana w terenie może Ci się szybko posypać, a zakładane początkowo koszty mogą się podwoić... Wybór pozostawiam Tobie co będziesz robić, ale jakbyś zdecydował swapować na V6 to służę radą...
Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 600 Skąd: TOP
Wysłany: Wto Sty 08, 2013 19:43
Podejdzie bez problemu, ale trzeba zmienić kpl sprzęgło na takie z 20XE bo V6 maja inny zamach.. Co do kosztów to różnie zależy od rejonu pl i od żródła... Ostatnio znajomy miał do wzięcia komplet z osprzętem za ~1100pln (szczerze wątpie że w tej cenie sensownie uturbi się jakiś silnik)... Goły słupek idzie wyrwać od 500zl...
Tak jak kolega pisze wyzej turbienie takiego silnika to czysta pomyłka chyba ze ktos ma sentyment do niego i duzo kasy. Polecam 2.5 badz 3.0 z opla, zgrabna Vka maly kont rozwarcia cylindrów i do tego sporo krótszy. A jak nie to silnik z Audi 2.6 ABC badz 2.8 AAH. Jak Cie interesuje to moj kumpel ma do sprzedania 3.0 z omegi.
Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 600 Skąd: TOP
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 18:23
Palkowsky1990 napisał/a:
A jak nie to silnik z Audi 2.6 ABC bądź 2.8 AAH.
V6 z audi do ST3 to dla mnie trochę pomyłka, szeroki klocek i w poprzek nie postawisz bo z jaka skrzynią to połączyć, kolektory tez raczej do dorobienia i jeszcze kilka problemów po drodze...
Palkowsky1990 napisał/a:
3.0 z omegi.
silnik dobry ale swapujac z omy całe sprzęgło do zmiany, kolektory do zmiany(tak na 70% bo może by jednak to upchnął) no i miska też raczej do zmiany bo w omie jest kawal "platfusa" który może Ci się w ramie nie zmieścić (sama miska koszt ~200zl)
V6 z audi do ST3 to dla mnie trochę pomyłka, szeroki klocek i w poprzek nie postawisz bo z jaka skrzynią to połączyć, kolektory tez raczej do dorobienia i jeszcze kilka problemów po drodze...
Palkowsky1990 napisał/a:
3.0 z omegi.
silnik dobry ale swapujac z omy całe sprzęgło do zmiany, kolektory do zmiany(tak na 70% bo może by jednak to upchnął) no i miska też raczej do zmiany bo w omie jest kawal "platfusa" który może Ci się w ramie nie zmieścić (sama miska koszt ~200zl)
Ja myslalem ze chodzi o ST4 tak ze przepraszam i zwracam honor
To pozostaje jakiś silnik rzędowy. Kazda V bedzie miec podobna miske, kolektory. Od C30XE i od ABC miski dużo sie nie różnią.
Nie wiem dokladnie co ma bo kupil 2 omegi C30XE swapuje teraz na 3.2 tak ze mu zostanie silnik nie wiem jak z reszta.
Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 600 Skąd: TOP
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 20:34
Palkowsky1990 napisał/a:
To pozostaje jakiś silnik rzędowy. Kazda V bedzie miec podobna miske, kolektory. Od C30XE i od ABC miski dużo sie nie różnią.
Troche sie mylisz porónaj sobie miske do X30XE z omegi a miske od C(X)25XE (od Vectry lub Calibry) pasują zamiennie a różnią się bardzo, kolektory to samo... Kwestia czy silnik był wzdłużnie czy poprzecznie...
Palkowsky1990 napisał/a:
Nie wiem dokladnie co ma bo kupil 2 omegi C30XE swapuje teraz na 3.2 tak ze mu zostanie silnik nie wiem jak z reszta.
Sapoać te silniki zamiast siebie to troche mało sensowne bo różnica w mocy to zaledwie 7KM...
jajek napisał/a:
Co do miski, w następnym projekcie będę chyba robił suchą miskę
Do buggy chyba najlepsza opcja taka sucha miska...
Mocy moze i jest 7km ale momentu ma sporo wiecej. Silnik 3.2 jest rozebrany w mak. Porting glowicy, maksymalne splanowanie, tloki doprezajace,
multi ram wywalony w jego miejsce rezonator Mantzela krótki kolektor. I powinno dac to wynik okolo 250-260km jak posklada wszystko wstawie wydruk z hamowni.
Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 600 Skąd: TOP
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 23:22
Skoro bawi się tak dogłębnie to nabiera to sensu bo jakby tylko zwykła przekładka/podmiana to sens znikomy... Żeby nie przesadził z kompresją, rozumiem że strojenie też będzie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum