Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Quickner - szybka przekładnia kierownicza.
Autor Wiadomość
Dexter 
Automotive



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 950
Skąd: Barwice
Wysłany: Nie Gru 11, 2011 14:01   Quickner - szybka przekładnia kierownicza.

Jak zmniejszyć przełożenie przekładni kierowniczej?
Można skrócić wąsy zwrotnic, ale można też zastosować gotowe rozwiązanie jakim jest quickner (quickstreer), montowane zamiast dolnej części kolumny kierowniczej.

Rozwiązań technicznym jest przynajmniej trzy.

Pierwsze w nich to przekładnia łańcuchowa, rozwiązanie niezbyt gramotne ale wydaje się działać, i jest najłatwiejsze do wykonania w warsztatowych warunkach.




Kolejne rozwiązania są oparte na przekładniach zębatych. Pierwsza w której zastosowano koło z wewnętrznymi zębami. Rozwiązanie dużo bardziej kompaktowe ale niestety wymagające technologicznie.




W trzecim przykładnie stosuje sie przekładnie planetarną, najbardziej skomplikowane konstrukcyjnie i widocznie mało stosowane bo chwilowo nie mogę znaleźć żadnych przykładowych fotek.
_________________

 
 
 
tomcio__94 


Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 220
Skąd: Zator
Wysłany: Nie Gru 11, 2011 15:51   

Słyszałem że w maluchach z kolumną kierowniczą można coś zrobić że bedzie na półskretu kierownicą skręcać na maksa. Jakoś drążki trzeba pozamieniać.
 
 
 
Sruba 
aka swibon



Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 697
Skąd: Nowa wies
Wysłany: Nie Gru 11, 2011 17:08   

tomcio__94,


wystarczy zamienic mocowania - czerwone z zielonymi. tylko wtedy chyba bedzie problem z katami acermana
_________________
https://picasaweb.google.com/108123604523046134855
 
 
 
9595 
prawie elektryk :P



Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 554
Skąd: ciechanów
Wysłany: Nie Gru 11, 2011 17:46   

dobra rzecz :]
_________________
https://picasaweb.google.com/107076503197912061005/BuggyBudowa
StanowczeNIE dla próżniactwa na tym forum!!!
 
 
 
igraszek05 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 603
Skąd: Występy
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Nie Gru 11, 2011 18:43   

coś mam wątpliwości czy nie było by luzów na tej przekładni łańcuchowej
_________________
https://picasaweb.google.com/114629291126091902035/BuggyPomalowane

https://www.youtube.com/watch?v=3OVmlaZGSpU
 
 
 
dawid12mt2 
Pierwsze buggy! xD



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 586
Skąd: Kolbuszowa
Ostrzeżeń:
 2/4/6
Wysłany: Czw Gru 15, 2011 21:36   

to zależy od tego jak bardzo napięty będzie łańcuch
_________________
"Jest ch**owo, ale stabilnie!"
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Gru 15, 2011 23:33   

Zawsze można dać łańcuch płytkowy, zębaty lub wielorzędowy, koła kasujące, napinacz... Można nawet dać pas zębaty o odpowiedniej szerokości. W sumie to najtańsze rozwiązanie, bo można zastosować elementy układu rozrządu i ma się od razu przekładnię 2:1.
Przekładnie planetarne są stosowane w tej chwili w nowoczesnych rozrusznikach z małym, wysokoobrotowym silnikiem (w niektórych rozrusznikach VW są to elementy wykonane z tworzywa!) Tylko, czy jest sens wprowadzać kolejną przekładnię, jeśli można wykonać inne modyfikacje układu kierowniczego?
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Gru 20, 2011 12:20   

BKK, ja u siebie wykonałem na max ile się dało i w dalszym ciągu jest za mało
_________________
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Gru 20, 2011 21:15   

To jakie ty chcesz przełożenie uzyskać? :shock: Chcesz mieć bezpośrednie? Czyli około 180' (po ćwierć obrotu lewo - prawo) i pełny zakres? Coś jak w gokartach, bolidach F1 i dragsterach? To jest fajne do szybkiej jazdy po prostym i równym, a w terenie przyda się jednak jakaś przekładnia, żeby układ był łagodniej dozowany. I nie męczył tak strasznie rąk.
Poza tym każda dodatkowa przekładnia, to nowe luzy, punkty konserwacji i komplikowanie układu. Nie myślałeś, by wykorzystać elementy z innego układu?
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
lobudek 
dobry chłopak ;)



Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 467
Skąd: Huta
Wysłany: Czw Gru 22, 2011 18:12   

Ciekawa przekładnia kierownicza. Myślę, że łatwa w wykonaniu i duża możliwość doboru odpowiedniego przelozenia. Tylko jak ten "ząbkowany pręt" się tam trzyma, że zarówno nie wypada, jak i za bardzo nie trze o jakiś element?
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Gru 22, 2011 18:29   

Śliczny kolor :D
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Gru 24, 2011 02:21   

BKK, teraz mam w granicach 1,4 i jest to strasznie dużo. Rączki nie bolą wgl, i zwróć uwagę, że ja nie pcham się tym w teren tylko zapinam po szutrowych drogach, gdzie kręci się leciutko. Chce mieć 0,7 tak będzie ok.

Mówisz, że takie krótkie tylko w F1? Patrz na tą Barracude w 1:40 min

http://www.youtube.com/wa...feature=related

max 200 stopni obrotu kierownicą może wykonać tak szacuje, do pełnego wychylenia, na filmiku obrócił o 150? i zobacz jak były już mocno skręcone
_________________
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob Gru 24, 2011 15:53   

Ta otwarta przekładnie, to trochę nieporozumienie. W każdej chwili może zostać zablokowana jakimś ciałem obcym.
Same, co zrobiłeś do tej pory? Może spróbuj dosunąć drążki kierownicze do osi zwrotnicy. Im mniejsza odległość punktu mocowania drążka od osi obrotu zwrotnicy, tym szybszy układ, bo drążek wykonywać będzie krótszy ruch. Może idź w ta stronę? Oczywiście wzrośnie wtedy siła potrzebna do ruchu, ale tutaj dajesz sobie radę ;)
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sob Gru 24, 2011 21:42   

BKK, same222, w F1 jest 3/4 obrotu w lewo i 3/4 obrotu w prawo, wyjątkiem jest monako - 1 pełny obrót do maksymalnego skrętu
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią Sty 27, 2012 21:28   

BKK, wąsy mam skrócone na max-a przy max skręcie końcówki drążków kierowniczych dotykają zwrotnicy :]
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax