Wysłany: Czw Paź 13, 2011 14:37 Problem z odpaleniem Honda CB 750
Witam, robie buggy, i kupilem caly motor Honda CB 750 Seven Fifty z roku 98 z ktorego wezne silnik i okablowanie do Mojego buggy, tylko mam problem bo ten motor byl bez zegarow i Mi nie odpala, sprawdzilem i nie dochodzi prad do przycisku startera rozrucznika, i wziolem kabel jeden oniec podlaczylem do pluca w akumulatorze a drugi koniec kabla do przycisku startera i Mi odpalil, jak rozwiazac ten problem?? czy ma na to jakis wplyw brak zegarow?? aa i jeszcze nie ma on bezpiecznikow ale te bezpieczniki sa do swiatel i do poziomu oleju,neutral. prosze o pomoc z gory dzieki
Bezpiecznik rozrucznika mam, tylko tych drugich nie mam, a jesli chodzi o czujnik stopki to sprawdze a co zrobiles zeby Ci odpalal bez czujnika stopki?? Dzieki
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Paź 13, 2011 18:07
Powiem tak, nie powinno być połączenia takiego ze jest akumulator-przełącznik- odbiornik <żarówka, klakson zapłon itd...> ponieważ jak będzie gdzieś zwarcie to Ci popali kable....
każdy odbiornik powinien przechodzić przez jakiś bezpiecznik, może być tak ze kilka odbiorników ma jeden bezpiecznik... np żarówki postojowe i stopu albo kierunkowskazu, albo co kol-wiek by miało podobną moc a więc najlepiej prowadzić kable odnowa.
starter rozrusznika podłącza się po włączniku zapłonu poprzedzony bezpiecznikiem, zegary nic do tego nie maja, moduł zapłonowy bezpośrednio po włączniku zapłonu... nie wiem jak jest w motocyklach ale logika powinna być taka sama jak w autach.
Jajek ale po co ja mam robic sobie robote i prowadzic od nowa kable jak ja juz mam wszystko orginalnie, tylko ze brakuje bezpiecznikow od oswietlenia, neutralnego i poziomu oleju, po za tym wszystko mam nic Mi nie brakuje z elektryki... zobacze z ta nozka i powkladam bezpieczniki i zobacze czy wtedy mi odpali mam nadzieje ze tak, a jesli ktos bedzie mial jeszcze jakis inny pomysl to prosze o pomoc
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Paź 14, 2011 12:06 Re: Problem z odpaleniem Honda CB 750
sewix napisał/a:
jeden oniec podlaczylem do pluca w akumulatorze
Nie wiem, co to jest "oniec" i gdzie akumulator ma płuca. A czy do lewego, czy prawego płuca podłączyłeś? Z twojej wypowiedzi wynika, że nic nie będziesz przerabiał, bo "wszystkie przewody już masz". Czyli mam rozumieć, że ich długości idealnie ci pasują do nowego pojazdu? To tylko pogratulować. Podłączanie elektryki bez zabezpieczeń, zwłaszcza, że widać, iż nie masz w tym praktyki ani szczególnej wiedzy, to mocne nieporozumienie. Podstawę do prac z elektryką, czyli SCHEMAT oczywiście masz i potrafisz go odczytać?
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Paź 14, 2011 21:55
To skoro masz schemat, to ogranicz go TYLKO do układu zapłonowego i ładowania, a z reszty zrezygnuj. Przecież i tak nie będziesz stosować oryginalnych przełączników i oświetlenia. A łączenie przewodów w takim pojeździe, to nonsens, zwłaszcza, że położenie nowych i w jednym kawałku nie stanowi najmniejszego problemu i niewiele kosztuje.
Wklej schemat.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Pomógł: 14 razy Wiek: 30 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 1081 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Paź 15, 2011 00:07
kable od czujnika stópki musisz zmostkować, czyli będzie Ci cały czas wykrywać, że stópka jest złożona
nie wiem czy coś mam powalone z elektryką czy tak jest w TL, ale ja mogę na biegu odpalać buggy, jak wcisnę sprzęgło to odpali jak nie wcisnę, to buggy jedzie na rozruszniku
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob Paź 15, 2011 00:27
Powinien odpalać tylko na luzie, albo przy wciśniętym sprzęgle.
Dlatego, by uniknąć kombinacji i problemów radzę zrezygnować z większości oryginalnej elektryki.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Pomógł: 14 razy Wiek: 30 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 1081 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Paź 20, 2011 19:00
Jak się ktoś za dobrze nie zna na tych wszystkich kabelkach i nie ogarnia setki metrów oryginalnej wiązki tak jak na przykład ja na początku nie ogarniałem, to najlepszym rozwiązaniem będzie przedłużyć po prostu każdy kabelek po kolei który jest za krótki i z głowy. Też chciałem brać się za odchudzanie z migaczy i świateł, po 5 min i odcięciu kilku kabli nie miałem pojęcia co z czym i nic nie działało, musiałem kupić nową wiązkę idącą do liczników i przełączników. Szybciej będzie przeciągnąć 5 czy 10 kabli więcej niż dochodzić godzinami czy aby na pewno tą mogę wywalić, albo robić całość od nowa. Jak się ma 10 kabli do silnika i 5 od świateł to ok można robić, ale nie 50 do silnika i 50 do reszty układu połączonych ze sobą nawet nie wiadomo gdzie.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Paź 20, 2011 22:39
Bzdura. Jak zaopatrzysz się w schemat i nauczysz rozpoznawać kolory, to nie ma większych problemów. Oczywiście schemat trzeba umieć czytać. A akurat te do japońskich motocykli są całkiem przyjemne. Sztukowanie przewodów i zostawianie ich więcej niż trzeba, to bzdurne komplikowanie układu i dorabianie sobie problemów. Instalacja ma być jak najprostsza, a przy tym gwarantować bezawaryjne użytkowanie.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Sob Paź 22, 2011 11:06
BKK, z jednej strony masz rację ja swoją instalację od cbr XX w 30 min odchudziłem do zapłonu reszta poszła wek. Choć same222, ma trochę racji niektórzy ludzie nie potrafią czytać, albo nie chce im się po prostu uczyć czytać schematu. Można to rozwiązać przedłużając każdy kabel tylko to trzeba zrobić porządnie czyli: lutownica, kalafonia, cyna, rurki termokurczliwe, zapałki/opalarka, odpowiednie przewody do przedłużenia (jeżeli leci kabelek 0,75 mm2 to po co przedłużać kablem 1,5mm2 ?) i cierpliwość. Spokojnie powoli i można zrobić i zawsze potem masz możliwość podłączenia świateł i innych pierdółek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum