krzysiu hmm chcesz stworzyc artykuł aby go zamiescic w poradach ...?? jezeli tak to w siecoi jest tego multum wystarczy skopiowaccc... Chyba ze chcesz sie dopwiedziec jaki sposób ma kazdy z osobna ...
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Wto Mar 11, 2008 21:10
Kolega Mart wspominał o założeniu nowego tematu o tuningu 126p...
Owszem wystarczy wpisać w google i mamy to czego nam trzeba, ale po co jak na jednym forum możemy mieć wszystko bez przeskakiwania po różnych http://www.
Walcie prosto jak jest u was z silniczkiem i co zamierzacie w przyszłości modyfikować. Czekam na ciekawe rozwinięcie tematu...
Pozdro
polko [Usunięty]
Wysłany: Wto Mar 11, 2008 22:07
ja będę budował prawdopodobnie 700 na częściach z CC , od 800 odstąpiłem choć już miałem kliknąć na KUP TERAZ na cylindrach od garbusa , ale zrezygnowałem ,
700 czy 800 dobrze zrobione będą miały mniej więcej tą samą moc, lecz w innych zakresach obrotów , wole 700 żeby mi się lepiej kręcił na wyższe obroty , po drugie nie trzeba obspawywać bloku , wszystko wewnątrz będzie odelżone i zapolerowane , dawca czeka na odbiór tylko nie miałem czasu po niego jechać ,
690 z rozwiertu jest niebezpieczne bo zostaje za mało ścianki,
hmm a wiec tak .. Mam silnik eleganta 2000 ' w najblizeszej pszyszlości mysle splanować głowice o 2 mm , powiekszysz kanały wylotowe ,wypolerować , powiekszyc komore spalania i wypolerować , zamontowac nowe bycmoze wieksze (Od diesla) zawory ,wypolerować ,frezowac gniazda , dotrzec zawory , wypolerować kanały dolotowe ... Jezeli chodzi o wął to zastosuje wał od bisa lub od CC 700 ,chodzi o wyważenie statyczne ... Wal bedzie wypolerowany , korbowody odchuidzone ale nie za wiele zeby zbytnio nie obnizyć zywotności i ich wytrzymałości , korboiwody wyszlifowane i wypolerowane , miedzianka pod główke Koło zamachowe odchudzone o 50 % i wywazone statycznie ...
Rozrząd przestawiony tak aby wzmocnic dół do tego proporcjonalnie ustawiony zapłon tak aby nie wystepowalo spalanie stukowe .
Gaznik : powiekszona gardziel i wypolerowana , dyfuzor poprawiony , wyszlifowany , wypolerowany nawiercony tak aby minimalnie zmniejszyc spalanie i podniesc nieznacznie moc ... Dysza powietrza 200 , dysza paliwa rozwiercona niezxnacznie , rurka emulsyjna F74 ... Układ dolotowy zmodyfikowany tak aby dostarczał wiecej powietrza ....
Zamontowanie stalowej , użebrowanej miski olejowej , dodatkowo chłodnica oleju o niewielkich rozmiarach wieta bezposrednio za pompą oleju (pzrepływ ograniczony redukcją aby zachować stałe cisnienie oleju + czujnik cisnienia oleju z poloneza + zegar poziomu oleju) Przepływ z chlodnicy puszczony na głowice czyli od góry wpiety w pokrywe rozrządu .... Narazie tyle planów ...
kolego to co czytam to ten silnik niepodziala za duzo jakiekolwiek wieksze modyfikacje pociagna za soba spadek zywotnosci. a kolo zamachowe to tam statyczne wywazanie nic niepomoze bo po jakims czasie oderwie sie kolo albo zniszczy panewki proponuje wywazanie dynamiczne ale do tego trzeba by mniec sprzet;P
Ile bedzie palił to bede wiedział jak to bedzie na chodzie jezeli bede rozczarowany to do tego silnika jest instalacja LPG juz w ramie
ffpmen : hmm a jakie wieksze modyfikacje wyczuwasz z tego co napisałem , które znacznie wpływają na obnizenie zywotnosci bo niewiem ... (tutaj piszemy o modyfikacjach silnika ! jaka ta modyfikacja by nie byla to pocioąga za soba osłabienie zywotności ) Z kołem zle napisałem Z wyważaniem statycznym chodzilo mi o wał ... A pozatym jestem w stanie wykonac jakiekolwiek przeróbki na przeróżnych maszynach .... http://www.rufus.com.pl kumpel stoczył koło bez jakiegokolwiek wyważania i jeżdzi juz dobry rok wiec jak sie uda ... W krytycznym przypadkach tak jak piszesz moze się urwac nawet wał bądz rozkalibrowanie otworów w bloku
polko [Usunięty]
Wysłany: Sro Mar 12, 2008 22:12
jak się panowie boicie o żywotność silnika i spalanie , to proponuje zmienić olej i filtr powietrza i zamknąć ten temat .
żywotność silnika będzie zależała PRZEDE WSZYSTKIM od dokładności i staranności wykonania ,
koło musi być wyważone , bez wyważania siądą panewki szybko , jak będę miał możliwości to wyważę dynamicznie skręcone z wałem . o chłodnicy oleju też myślałem
wał od CC nie pasuje, trzeba go skracać 1 cm , a ten od bisa wchodzi idealnie ,
tak jak maurycy pisał , dużo tkwi do zrobienia w głowicy ,
wszystko trzeba zapolerować dla żywotności i odchudzić , seryjny rozrząd nie da rady trzeba wybrać coś z palety pana inżyniera świątka 385 lub najostrzejszy 555 ,
polko : myslełem nad wałkiem kałuzy ale musiałbym go wyrwać gdzies tanio bo nie chce dokladac i pzrewyżzsać wartośc calego silnika Wał z CC dokladnie pasuje po obcieciu i nie wiem czy jeszcze czegos nie trzeba dziubnąć ... inaczej uszczelniacz nie siądzie na kole pasowym i bedzie sie lało jak z kaczki pozatym cos musi ten wał blokowac aby sie nie bujał na boki ;;;
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Sro Mar 12, 2008 23:12
No ok, tylko jeżeli spalanie podniesie się do ponad 15l to brak sensu tuningować tego silniczka i dokładać kasy. Teraz spokojnie za 500zł można zakupić silnik 1,2 z mocą rzędu 75KM a w taki sprzęt to już nie zabawka... Rozumiem, maluszek najtaniej, ale rozsądku nie zaszkodzi.
polko [Usunięty]
Wysłany: Sro Mar 12, 2008 23:13
ale dwa gary na BREDZIE ........ dla nie których to ważniejsze niż 1,2 75 km
wiadomo że z silnika malucha nie wyciśnie się 150KM, ale jaka to radość jeśli podrasuje się silniczek i potem śmigać na takim no i taki silnik nadal będzie mały i ', a to się liczy w buggy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum