Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pon Mar 10, 2008 23:19 roblem z tylnym wachaczem, pihrania 126p
Witam nie wiem czy w dobrym dziale piszę ten temat, jeżeli w złym proszę moderatora o przeniesienie w odpowiednie miejsce <nie mam na myśli kosza:) >. Wracając do tematu, chce sobie zrobić pihranie na 126p, kupiłem już plany, tylko jest jeden problem:( ponieważ silniczek od 126p jest wysoko umieszczony, powstaje problem z tylnym zawieszeniem,
to jest mój pomysł, wałki teleskopowe, tzn rozsuwane, nie są masywne
przegub od poloneza, wszystko fajnie pięknie, ale problem tkwi w tym że pół ośka powinna być prostopadle do skrzyni, a tu będzie pod sporym kątem, mam pytanko, czy coś nie nie uszkodzi, przy ostrej jeździe???, macie inne pomysły?? Mam nadzieję że w miare dobrze wszystko napisałem, za pomoc dziękuję
jeśli chodzi o to co mi się wydaje to nie ma znaczenia czy półośkę w dół opuścisz (robiąc duży prześwit) czy ją do tyłu przesuniesz (żeby koło dalej wysunięte było)- tylko wszystko oczywiście w granicach rozsądku, bo przeguby polda nie dają się za dużo "zginać"
polko [Usunięty]
Wysłany: Wto Mar 11, 2008 14:05
jak jesteś cierpliwy to w niedługim czasie wrzucę na forum jak ja będę przerabiał przeniesienie napędu , z wyrzuceniem całkowicie pułosiek malucha, w moim projekcie będzie łatwiej zrobić przy tym 100% szpere , z zachowaniem mechanizmu różnicowego będzie trudniej
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Mar 12, 2008 20:24
Mart napisał:
witam,
bo przeguby polda nie dają się za dużo "zginać"
wiem, mają bardzo mały "skręt" i sam nie wiem czy będzie ok bo jak będę jechał to będzie ok ale jak koło wpadnie w ładny dołek to skok będzie spory i ten przegub nie "wyrobi" i może się coś urwać. Czy wiecie jakie można inne zastosować przeguby z większym :skrętem: bo mam też od maszyn rolniczych, od wałka którym można podłączyć ciągnik z np rozrzutnikiem
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Mar 12, 2008 21:12
wiem że jest ciężki, ale to tylko będą przeguby i krzyżaki, a wałek będzie taki w miarę lekki cały wałek oceniam na ok 3kg, a co do tych pół osiek czy by było dobre zastosować ten przegub od 126p co jest przy skrzyni od strony koła??
"skok" czyli skok kola;P a tak przy okazji krzyzaki musza byc zawsze 2 przeciwnie ustawione w walku zeby niwelowac skoki predkosci przy duzym wygieciu. tego niewidac golym okiem ale tak jest;P dlatego w napedzie przednim w ciezarowkach w jednym przgubie sa 2 krzyzaki obok siebie!
"skok" czyli skok kola;P a tak przy okazji krzyzaki musza byc zawsze 2 przeciwnie ustawione w walku zeby niwelowac skoki predkosci przy duzym wygieciu. tego niewidac golym okiem ale tak jest;P dlatego w napedzie przednim w ciezarowkach w jednym przgubie sa 2 krzyzaki obok siebie!
mógłby kolega wyjaśnić o co chodzi z tym przeciwnym ustawieniem krzyżaków? a z tymi podwójnymi przegubami to nie chodzi o zwiększenie kąta skrętu?
chodzi o to ze krzyzak przy duzym skresie kreci sie skokowo (od strony napedzanej nic sie niedzieje ale na drugiej stronie 2 razy na obrot koncowka przyspiesza a 2 razy zwalnia to skomplikowane ale tak jest) i przy mniejszych obrotach by szarpal a przy okazji zmienial by dlugosc walka ( szybkie zuzywanie) i zeby to zniwelowac to daje si 2 krzyzaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum