Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Blokada mechanizmu róznicowego FIAT 126p
Autor Wiadomość
tomcio__94 


Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 220
Skąd: Zator
Wysłany: Czw Lut 03, 2011 08:55   Blokada mechanizmu róznicowego FIAT 126p

Witam!!!
Szukam informacji na temat blokady mechanizmu różnicowego w maluszku. W internecie niestety nie ma dokładnie opisanego jak to zrobić. I myślę że wspólnymi siłami stworzymy temat który nie jeden raz się komuś przyda.

To ja zacznę znalazłem firmę która takie coś robi tylko u nich to kosztuje ok 2000zł. Więc raczej dla nas zwykłych zjadaczy chleba jest to nie osiągalne. Bo kto da tyle za to??


[ Dodano: Czw Lut 03, 2011 08:59 ]






Ma ktoś jakiś pomysł na zrobienie takiego czegoś??
Tutaj jest quad z silnikiem z malucha i też jest kombinowane.

http://picasaweb.google.com/milka380/Pictures#
 
 
 
robin578
Bob Budowniczy :D



Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 250
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: Czw Lut 03, 2011 09:22   

Chyba najtańsze i najmniej pracochłonne rozwiązanie to ...
Elektroszpera :D
Ma jedną zasadniczą wadę .. nie da się jej rozłączyć :P
Wydaje mi się jednak że pakowanie jakichś skomplikowanych mechanizmów do i tak już dość awaryjnej skrzyni z malucha mija się z celem.
_________________
Galeria "RAGE" 1.25
 
 
 
tomcio__94 


Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 220
Skąd: Zator
Wysłany: Czw Lut 03, 2011 09:25   

Nie rozumie! jak się nie da rozłączyć

[ Dodano: Czw Lut 03, 2011 11:40 ]
Zaspawanie na stałe nie wchodzi w grę bo silnik maluchowski jest na to za słaby, a po za tym ciężko się tak jeździ. Trzeba znaleźć jakieś rozwiązanie żeby blokować na chwile a jak wyjedziemy z błotka odblokować. Są jakieś gotowe części z aut żeby próbować poskładać to co wyżej na fotce zamieściłem??
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Czw Lut 03, 2011 11:46   

a jak wygląda mechanizm różnicowy w 126p ? jest na satelitach? z koszem? są mechaniczne blokady bez włączników i przełączników, detroit locker na przykład, poszukaj na necie, wymieniasz środek i gra, a koszt to jakieś 600 zł więc chyba luz?
 
 
 
tomcio__94 


Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 220
Skąd: Zator
Wysłany: Czw Lut 03, 2011 12:10   

To jest wszystko drogie. I chyba nie spasuje do skrzyni od malucha

[ Dodano: Czw Lut 03, 2011 12:33 ]
To jest nie możliwe ze jeszcze nikt nie znalazł rozwiązania na taką blokade.
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Czw Lut 03, 2011 13:03   

2000 drogie, 600 drogie, a ile to jest tanie? firmy zajmujące się blokadami nigdy nie myślały zapewne o blokadach do 126p bo nie było takiej potrzeby, koszty były zbyt duże, chętnych mało a i tak gdyby wyprodukowali coś pod 126p to większość by kwiczała że za drogie... może taniej będzie spawarkę wziąć i zespawać wszystko razem do kupy ? rozwiązań jest sporo, tylko trzeba chcieć to założyć...
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Czw Lut 03, 2011 16:16   

Ten wynalazek z pierwszego posta to prosta blokada o konstrukcji cepa. Tak na szybko to tuleja na wieloklinie jeździ po półosi i w momencie włączenia zazębia się z koszem satelit. W momencie włączenia jedna półoś zblokowana jest z koszem satelit co oczywiście blokuje również drugą półoś poprzez satelitki.

Najprościej to zrobić posiadając rozwiązanie napędu jakie ma Mr_Piona z tym że półosie wychodzące ze skrzyni muszą być równolegle do siebie. Reszta to rzeźba i bez tokarki się nie obejdzie. Niczego innego nie dopasujesz.
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Czw Lut 03, 2011 20:49   

Bo sie da tylko trzeba zrozumieć zasadę działania takiej blokady to raz a dwa trzeba mieć pomyślunek i zaplecze techniczne żeby taką blokadę wykonać,

Jeszcze taka ostateczną konkluzje pozwolę sobie wtrącić na temat jazdy padłem znaczy 126p. Targałem złoma przez rok po różnych bagnach i jak wpadał w błoto i tak mielił obudwoma kołami bo siadał od razu na brzuchu więc czy była by blokada czy nie to i tak by zdechł. Wniosek z tego taki płynie że lepiej zainwestować w prześwit i dobry lacz, bo w ciężkim terenie i tak z blokadą nie ujedziesz, za słaby silnik. Często pomagała technika jazdy - rozbujanie przód - tył. Dużo można by pisać na ten temat.


Zrobiłem lewatywę w temacie zostawiając swój posta jako ostatni wnoszący coś w temat, kolejne proszę tylko na temat. Żadnego wyzywania, proszenia o plany, tylko rzeczowa dyskusja!
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
mateuso 
Titanum



Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 98
Skąd: Wiśniowa pow. Strz.
Wysłany: Pią Lut 18, 2011 22:02   

Z tą techniką jazdy to masz rację, ale jakby założyć opony od quada albo bliźniaka i do tego blokada na dwa koła to szedł by smacznie po błocie/śniegu :D Nie ma rzeczy nie możliwych.
Sąsiad ma przy traktorze robionym skrzynie malucha i jakoś zrobił blokade i nie kupował żadnych części tylko wspawał jakąś wajchę i śmiga.
 
 
 
tomcio__94 


Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 220
Skąd: Zator
Wysłany: Sob Lut 19, 2011 19:28   

Nie wiesz jak to ma zrobione?? mozesz dać jakieś fotki??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax