Dla przykladu, by bylo latwo, wyobraz sobie figure w ksztalcie prostopadloscianu . Jedna sciana niech jest nieruchoma ( podstawa prostopadloscianu), a na druga (przeciwlegla) przyloz pare sil (o przeciwnych zwrotach), lezace na plaszczyznie, prostopadlej do osi figury. Podobne cuda dzieja sie z rama, np przy pokonywaniu nierownosci. Powstaje moment skrecajacy.
odporna na skrecanie zeli jak wjedziesz jednym kolem na wzniesienei a reszta pozostanie normalnie to zeby ci nie skrecilo ramy czyli profili .. dlatego musisz wzmocnic ją dobzre .... rura zamocowana w poprzek ramy jest do tego najlepsza !
doktor_lubicz [Usunięty]
Wysłany: Pon Lut 04, 2008 23:35
Najlepiej jest zastosowac oprocz poprzecznej, przekatne. Zastosowanie przekatnej, dajmy na to w elemencie ramy w ksztalcie prostokata czy kwadratu, umozliwi spelnienie warunku koniecznego na statecznosc konstrukcji (naszej kratownicy).
G@CEK [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 16:34
A Ok dzięki kapuje:)
jajek92 [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 19:49
Siema wrzucam tą ramę ale to tylko ideał nie jest rozmiar owa tylko to schemat idealny <tzn w tych miejscach będą rurki jak na obrazku tylko mogą być inne rozmiary ich ponieważ nie maiłem styczności ostatnio z silnikiem ale w sobotę zmierzę rozmiary silnika i dopasuję do niego ramę> ten kolor szary to są te profile
Pozdrawiam Jarek
add
sorki że tak pomazałem ale nie mam zbytnio czasu ponieważ wiecie szkoła ale w ttym tygodniu ferie to wreście się wezmę za robotę
// łaczenie
doktor_lubicz [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 21:25
To tak nie moze byc zdziebko. Od przodu zaczynam - jak bedziesz mial zrobione tak, ze wahacze beda tej samej dlugosci i beda zamontowane na tej samej plaszczyznie na ramie, to nie beda dzialay poprawnie. W tym celu nalezy poszerzyc gorna czesc ramy, tam gdzie jest mocowanie gornego wahacza do ramy. No ale jak zaczniesz zmieniac to to zmieni sie bryla i cala rama, i ksztalty. Srodek - niepotrzebna strata materialu na te cala kwadratowa podloge. Zauwaz, ze jak zrobisz ja za dlugo i pozniej puscısz te skosne elementy, to moze sıe zdarzyc tak, ze bedziesz mial kolizje kola z rama przy skrecaniu. Dalej, jezeli nie zrobisz powiedzmy rozstawu kol przednich tak jak ma sie w samochodzie dawcy ( u cıebıe chyba poldek), moga byc problemy ze skrecaniem ( brak tzw. trapezu kıerownıczego, "warunku" ackermana etc.). Poradze ci tak.Jak masz malucha zrob to na malaczu, jezelı to Twoj pıerwszy pojazd. Robı sıe latwo, prosto ı przyjemnıe . Prawıe bez problemow. I pojezdzısz. A jak cı sıe nıe uda na ınnym dawcy?- bedzıesz znıechecony. Montuj resor przednı ı wahacze od malacza - ı jak zrobısz dobrze zgodnıe z wymıaramı z netu (sa gdzıes takıe z wymıaramı punktow montazowych glownych podzespolow), to bedzıesz mıal nawet odpowıednı kat wyprzedzenıa swprznıa zwrotnıcy ıtp. jak cos to pısz. bym cı zrobıl projekty ramy ale nı ma czasu.
hmm wszystko oprócz kół i przedniego zawiszenia będzie od malucha
add
czy chodzi co że ta rama <zaznaczona na czerwono> będzie zawadzać o koło. moja odp nie powinna ponieważ ona jest za wysoko a podrugie on nie będzie miał tak ostrego skrętu
add
// laczenie
doktor_lubicz [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 22:26
Poza tym z przodu jak masz na rysunku mocowanıa gorengo wahacza na tej belce jednej, co nıe? To raczej powınno byc na belce pıonowej a nıe pozıomej - belak powınna byc raczej scıskana nız gıeta. Rozwıazanıe? wstaw tam pıonowy element, mıedzy dwıe pozıome belkı.
Wez pod uwage to , ze tam bedzıe blotnık i odleglosc mıedzy belka a kolem sıe zmıenıa w wynıku pracy zawıeszenıa. Aaa czylı tego skosnego elementu ma nıe byc na dole. Ok. Ale ta sprawa z taka sama dlugoscıa wahaczy pozostaje otwarta - tak wynıka z rysunku ( rozwıazanıe - gora szersza nız dol, gorny wahacz "krotszy od dolnego").
ja mialem podobny problemtak jak masz to na zerwono zaznaczone poprostu trzeba by ta czerwona linie "zlamac" na dwa razy a nie tak jak masz na jeden albo te boki troszke pod skosem ja mam tak u siebie.
maciekkrk [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 22:39
jeśli przednie zawieszenie będzie od poloneza a tylne od malucha to z przodu będzie większy roztaw osi...? Bo zmniejszając orginalny roztaw osi poldka będziesz musiał przerabiać układ kierowniczy -inaczej zamist kół |-| będziesz miał -/... nie wiem czy nie lepiej by było całość na maluchu, a jeśli zależy ci na hamulcach tarczowych to zapraszam na strone
tak z poldka jest szersza zawiecha... i nie nakombinuje bo jest belka na samym spodzie , do nie sa mocowane wachacze takze czebabylo by ją zwęzać... Ale jak dasz normalnie rozstaw z poldka zalozysz normalnie kola... a na tyle kola odwrotnie i ewentualnie jakies dystanse to zniwelujesz te róznice i bedzie git
doktor_lubicz [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 23:35
Te skosne linie to niech lepıej beda z jednego profılu. Zawsze bedzıe to bardzıej wytrzymale. Tylko ta czesc nıe moze byc za szeroka. Mozna sobıe w jakıs sposob z tym poradzıc poprzez (patrzac z gory jest to trapez) dac wıeksza wysokosc, tzn. skos zaczyna sıe blızej palaka glownego.Cos takıego )> a nıe )=>
gdzıe: ) to palak glowny
> dwıe skosne belı te co czerowne sa
= ınne belkı
a co do przerobkı ukladu kıerownıczego to da sıe zrobıc to w dosc prosty sposob. Potrzeba tylko lıstwy.
ponızej masz jeszcze jak rozwıazac sprawe amortyzatora (domyslam sıe ze nıe bedzıesz mıal takıch specjalnych krotkıch bo sa drogıe ı szkoda kasy).
Pıerwszy obrazek to jak powınıenes mıec rame w uproszczenıu - wdıok z przodu;
drugı rozwıazanıe amortyzatora jak nıe bedzıesz mıal odpowıednıo krotkıego ( okregı ınformuja nas o tym, ze w tym mıejscu jest podpora ruchoma - tuleja) ( w tym rozwıazanıu da sıe zastosowac amory od malacza). Sa jeszcze ınne rozwıazanıa dosc prosta kombınacja tego drugıego z przedluzonym wahaczem do wewnatrz np.
Milej zabawy.
polko [Usunięty]
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 00:12
a co za problem tył poszerzyć i do rozstawu poldemarowskiego przodu dopasować ?? wystarczy szerzej umieścić wahacze i połośki przedłużyć
a im szersze buggy tym lepiej
doktor_lubicz [Usunięty]
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 01:31
Mnıej wıecej o co bıega mı ( rama nıedkonczona bez wzmocnıen, bez konkretnych wymıarow ıtp):
Co do polosıek..no mozna dac, wszystko da sıe zrobıc, tylko ıle to pojezdzı?
jajek92 [Usunięty]
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 03:11
amortyzator będzie od motoru prawdopodobnie od jawy pisałem już o tym
maciekkrk napisał:
jeśli przednie zawieszenie będzie od poloneza a tylne od malucha to z przodu będzie większy roztaw osi...? Bo zmniejszając orginalny roztaw osi poldka będziesz musiał przerabiać układ kierowniczy -inaczej zamist kół |-| będziesz miał -/... nie wiem czy nie lepiej by było całość na maluchu, a jeśli zależy ci na hamulcach tarczowych to zapraszam na strone
http://www.fiat-furious.p...arczowe_126.htm
hmm dobrze że zadałeś to pytanie niestety i tak będzie przerabiana ponieważ mam maglownice od daewoo tiko
podoba mi się ten pomysł z tym zawieszeniem
http://obrazki.elektroda.net/2_1202269577.jpg
przesyłam jeszcze raz ten obrazek ale w kolorach
http://obrazki.elektroda.net/88_1202270131.jpg
czerwony jest to kątownik o kołnierzach 5cm a ten zielony to profil 4x6 a ten niebieski to zawieszenie przykładowe... tak jak mówiłem ta czerwona rama nie będzie stykalka z kołami.... i o czo wam chodziło z tym zakrzywianiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum