najprościej 100% szpere zrobi się poprzez zaspawanie mechanizmu różnicowego a dokładnie dwuch tuleji w których pracują ' pułosiek , może to troche cieżkie do pokapowania ale jak będziesz miał owy dyfer przed sobą to wszystko się uprości
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Wto Sie 14, 2007 09:07
Zespawać satelitki?? Ale to tylko zmniejszy obroty a półosie będą się obracać jak przedtem, może się mylę, jak co to mnie poprawcie. Mój tatko zastosował ciekawy patent w ciągniczku: ma 2 hamulce ręczne na dwa tylnie koła (każde z osobna) jak jedno zacznie buksować to je przyhamuje, wtedy koło ma ciężej i włącza się drugie. Mówię wam, to działa. Jak jest rano rosa i duża górka to idzie jak rakieta
polko [Usunięty]
Wysłany: Wto Sie 14, 2007 10:24
nie satelitki !!!!!
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Wto Sie 14, 2007 11:54
No to nie wiem
Buggy [Usunięty]
Wysłany: Wto Sie 14, 2007 17:37
No najlepsze rozwiazanie to zespawanie tych dwuch tulejek o ktorych ktos wspomnial wyzej. A to chamowanie niby moze dzialac ale tracisz na mocy... Dziwne rozwiazanie
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Wto Sie 14, 2007 18:16
Nie czuć aż tak bardzo tego spadku mocy, może trochę, ale jak ktoś chce się męczyć jadąc w błocie to niech kombinuje inaczej
morte36 [Usunięty]
Wysłany: Wto Sie 14, 2007 22:27
jak zakombinuje drugą skrzynie biegów to się pobawie a czy wy stosujecie blokady kół u siebie??? rozwiązanie ze spawarką może być niezłe ale na stałe a z hamulcem też jest całkiem mądre bo nie na stałe. Ktoś mi kiedyś opowiadał o blokadzie mostów w ciężarówkach czy w terenówkach tych starych że jakiś bolec do kostu się wkładało i się blokował a jak wyciągneło to mechanizm różnicowy działał ponownie. Fajnie by coś takiego wykombinować w kaszlaku
polko [Usunięty]
Wysłany: Sro Sie 15, 2007 09:34
100% szpera ma służyć przede wszystkim łatwemu wprowadzeniu auta w poślizg noj pomaga też jak sie zagrzebiemy. Z patentem krzyśka w poślizg go nie wprowadzimy co najwyżej pomoże w terenie. Zależy do czego chcesz jej używać . A o blokadzie ząłączanej w sraczu nie masz co chyba mażyć
Buggy [Usunięty]
Wysłany: Sro Sie 15, 2007 13:22
no ogolnie uklad roznicowy jest po to by np podczas pokonywania zakretu kola mialy jakas mozliwosc zmiany predkosci. Tzn na zakrecie przeciez wewnetrzne kolo samochodu pokonuje mniejsza droge. Szpera spowoduje ze to kolo bedzie sie slizgac. Robi sie to np w samochodach wlasnie do off roadu (do wygrzebywania sie) oraz w samochodach do driftu. W ruraku tez zdawaloby to swoje zadanie bo przeciez nikt nie jezdzi z predkoscia 150 km/h po asfalcie
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Sro Sie 15, 2007 14:18
Ale 130 to też nie jest źle A jakby całkowicie wywalił mechanizm różnicowy, wstawił jedną długą oś i przegub w miejscu zębatki - oś się może zginać w pół (potrzebne dla zawieszenia) a zębatka obraca osią na stałe. Zerknę jeszcze do skrzynki i popatrzę czy da się tak zrobić
polko [Usunięty]
Wysłany: Sro Sie 15, 2007 22:12
nie ma sensu wywalać orginału, wystarczy go tylko zmodyfikować
morte36 [Usunięty]
Wysłany: Pon Mar 24, 2008 19:28
witam ponownie po dłuższej przerwie zaczyna sie nowy sezon wiec warto odświeżyć kilka tematów a więc tak dalej mam zamiar zblokować mechanizm różnicowy w kaszlu ale chciałbym żeby ktoś podesłał jakiś prosty rysunek co z czym zespawać żeby nie było sraczki jak rozbiorę skrzynie.
najprostsza blokada w terenówkach wygląda tak że na jednej półosi był wydłużony wpust na którym umieszczało się specjalną przesuwkę z ząbkami od strony dyfra( w obudowie dyfra też były zriobione takie ząbki) no i jak tą przesuwke zazębiło się z dyfrem, to i cała półoś była szczepiona na sztywno z dyfrem (satelity dyfra nie mogły się już obracać)- w maluchu takiej blokady się nie zrobi bo półośka ulega "wykrzyżom", a spawać trochę szkoda jeśli jeździ się także po utwardzonych drogach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum