Wysłany: Czw Maj 31, 2007 21:47 hydrauliczny ręczny pomocy!!
czy wje ktos jak to zrobic?? myslalem ze normalnie dodac dodatkowa pape hamulcowa albo sp[rzeglowa od fjata i 2 zbjorniczek plynu i jeszcze jednego trojaka na tyl i bedzie smigac ale jednak nie jak tak zrobilem to jak naciskalem hamulec nozny to plyn hamulcowy przepapowywalo mi do tego 2 zbjorniczka od recznego i co teraz jakis zawor zwrotny czy jak??
nie wnikałem nigdy w to ale prawdopodobnie musisz odłączyć nożny chamulec z tylnych kół.
jeżeli nie chciałbyś go odłączać trzeba by założyć jakieś zawory zwrotne które zapobiegną cofaniu sie płynu. ale czy takie zawory gdzieś dostaniesz ???? nie wiem.
polko [Usunięty]
Wysłany: Czw Cze 14, 2007 16:53
czesc. ja u siebe kombinuje z pompa hamulcową od ursusa c360, jeszcze nie próbowałem tego patentu ale powinno działac
Na tej stronce jest opisane jak To dokladnie zrobić tylko jest problem z dorobieniem 2 redukcji co jest wlot plynu hamulcowego bo ani niema tam gwintu ani nic
Ale tu troche kombinujecie. Najlepiej wziąść zwykłą pompe malucha i przerobić ja na przelotową. Bierzemy przewod hamulocowy gumowy, wycinamy z niego te wejscie co do niego trafia przewod hamulcowy metalowy, wspawujemy to wejscie do pompy tam gdzie przychodzi wezyk od zbiorniczka plynu hamulcowego,pozniej robimy caly mechanizm naciskania pompy za pomoca recznego, podlaczamy przewod idacy z pompy noznej do tylu do tego wejscia gdzie bylo wspawywane z przewodu gumowego, przykrecamy przewod wyjsciowy z pompy. I mamy pompe przelotową. Ja tak mam i nie narzekam
speedmas [Usunięty]
Wysłany: Nie Lip 08, 2007 23:40
Siema hydraulika można zrobić przy pomocy pompki sprzegłowej od fiata 125p pompke wmontowywujemy do przewodu biegnącego od pompki hamulcowej do trójnika z tyłu . pompka sprzegłow jest wpełni przelotowa co nie przeszkadza w działaniu zwykłych hamulców a gdzy zaciągniemy reczny pompka bedzie działać w 1 storne w kierunku tylnych hamulcy i hamował bedzie tylko tył. pzdr.
Pomógł: 6 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 878 Skąd: Ruda śląska
Wysłany: Nie Mar 16, 2008 17:24 Pompka do hydraulicznego
Witam
Może wie ktoś co to za pompka. Rzekomo stosowana w hydraulicznym ręcznym w 126p.
Jeśli ktoś wie coś na ten temat to proszę o podpowiedź który przewód do którego otworu mam podłaczyć, bo te wloty są tak blisko siebie, że nie potrafię zrozumieć działania tej pompki. Według mnie po naciśnięciu tłoka w pompce ciśnienie będzie parło w oba otwory. Może się wylę, ale może ktoś z Was miał już doczynienia z taką pompką. Dla informacji na zdjęciu jest jakiś symbol.
moim zdaniem ta pompka nic nei ma wspólnego z 126p ale mozliwe ze jest to pompka chamulca ręcznego ... Ją sie wpina równolegle w przewód od chamulca... Czyli jakk masz hampla na 4 koła to na tylnym pzrewodzie wpinasz w obieg pompke i ona ci pcha cisnienie na sam tył
Pomógł: 6 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 878 Skąd: Ruda śląska
Wysłany: Pon Mar 31, 2008 17:26
No i zmontowałem
Ale mam problem.
Może mi ktoś pomorze.
Zrobiłem tak jak podpowiedział kolega polko i z tego otworu w który jest wkręcony przewód hamulcowy, wyciska płyn z dużym ciśnieniem. Z drugiego nic nie wyciska.
Tak więc wmontowałem pompkę (można zobaczyć na stronie), przewód od pompy nożnej podpiąłem do otworu B, przewód do trójnika na tylne koła podpiąłem do otworu A. Odpowietrzyłem i .....
I co się dzieje.
Tylne koła zablokowane. Rączki hydraulicznej nie da się ruszyć !!!
Tak więc wziąłem odkręciłem odpowietrznik z tylnego koła, zaciągnąłem hydrauliczny, płyn wyleciał, zakręciłem odpowietrznik. No i hydrauliczny zaczął działać. Żyleta. Działa elegancko.
Siadam na fotel naciskam na pedał hamulca nożnego. I znowu to samo. Tylne koła zablokowane, rączka hydraulicznego zablokowana.
Tak się zastanawiam, czy czasem nie podłączyć tej pompki do obwodu tylnych kół przez trójnik. Tylko czy wtedy nie będzie działało jakieś ciśnienie na pompę hamulca nożnego. No i co zrobić z tym drugim otworem.
Pomógł: 6 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 878 Skąd: Ruda śląska
Wysłany: Pon Mar 31, 2008 17:46
Nie byłoby może problemu jakby szło u mnie na złomowcach dostać jeszcze pompkę z hydraulicznego sprzęgła z fiata 125p. Jak spytałem czy mają to mi powiedzieli, że już nawet takich samochodów nie przyjmują :-)
Pomógł: 6 razy Wiek: 51 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 878 Skąd: Ruda śląska
Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 01:40
No nie bardzo
Jakby układ był zapowietrzony to nie blokowało by kół.
Moim zdaniem wina leży po stronie tej pompki a dokładnie w zasadzie jej działania.
Ona działa identycznie jak pompa z hamulca nożnego.
Czyli naciskają pedał przepompowuje się płyn z pompy do cylinderków, aż do oporu - i z powrotem. Płyn w zbiorniczku jest tylko po to, żeby pompa była zawsze zalana i nie dostało się do niej powietrze.
Wydaje mi się, że jeśli podepnie się przewód z tej dodatkowej pompki przez trójnik do obwodu tylnych kół to nie powinno nic wyciskać do pompy z nożnego.
Teraz przecież mam podpięty przewód od pompy nożnego hamulca prosto do pompki hydraulicznego i z tej pompki do trójnika kół tylnych.
Jak spuszczę płyn z jednego tylnego koła, to między pompką a kołami robi się luźno, ale bez powietrza. Hamulec hydro działa jak żyleta.
Idzie normalnie pociągnąć za rączkę.
W momencie kiedy nacisnę na pedał hamulca przepompowuję płyn z jednej pompki do drugiej, tym samym płyn przelatuje w stronę cylinderków tylnych, ale nie może już wrócić, bo jest zablokowany przez pompkę hydraulicznego, a ta przez pompę nożnego.
Z tego wniosek, że pompa nożnego hamulca również trzyma ciśnienie i w momencie kiedy podłączysz pompkę w obwód hamulców kół tylnych nie powinno nic wyciskać do zbiornika.
Tylko ta dodatkowa pompka którą mam zamiast przewodu od pompy nożnego powinna mieć chyba podpięty zbiorniczek płynu.
Poprawcie mnie jak się mylę. Może ktoś już to studiował.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum