Wysłany: Sro Lip 16, 2008 18:59 Buggy 4*4 ze silnikiem yamaha r1 1000cc. Pytania.
Witam. Mam zamiar zrobić własne buggy o wymiarach długość prawie 3 m i szerokośc 1,80m. Z napędem 4*4 ale będzie możliwosć wyłączenia przodu. Półosie, piasty, tarcze i zaciski hamulcowe i mechanizmy różnicowe chce wziąść z opla omegi. Zawiesznie i z przodu i z tyłu niezalezne. Z przodu jako amory po dwa na strone amortyzatory z etz ok 45cm długie, a na tył np. z golga 2. Felgi będą również z omegi 15 a opony terenowe o rozmiarach 225*70*15. Silnik chce zamontować z r1 (może być równiez cbr, gsxr, haybasua). moje pytania to czy taki silnik będzie odpowiedni na taką konstrukcje, zamontuje chlodnice z auta. Jak według was zrobić wsteczny. Co sądzicie o takim buggy. Czy mogę zamontować silnik na tej zasadzie że na wale zrobie zębatke i tę zębatkę będzie łączyć łańcuch z zębatką w silniku. Z góry dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Nie widze sensu montowac silnika motocyklowego do takiego terenopwca ... Z napedami daj sobie spokój ...
Na twoim miejscu załozył bym silnik tez np. z opla łamagi z całą skrzynią .. ale wówczas silnik bedziesz mial z przodu ... Jezeli nie to szukaj przednionapedowca i zarzuc cale sanki z jednostką napedową ...
Jesli juz chcesz dobrze zainwestowac pieniadze to czesto mozna okazyjnie kupic napedy z samochodów np , Aro , Gitara ,
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sro Lip 16, 2008 20:43
Podobnie uważam jak Maurycy, jak chcesz 4x4 to rozumiem przez to że chcesz się bawić w ciężkim terenie więc motocykl odpada, i wsteczny to jeden z problemów, drugie to charakterystyka obrotowa takiego silnika.
Lepiej zostaw wszystko z tej omegi. Silnik może być z przodu, a na tył daj obciążenie które będzie równoważyć rozłożenie masy na osie. Pomysł fajny tylko dość kosztowny i dużo bardziej pracochłonny niż szayot z malari.
Chyba że chcesz silnik z motorka i emocje na płaskich terenach to pozostań z tylnym napędem i jeździj po łąkach.
ostry010 [Usunięty]
Wysłany: Sro Lip 16, 2008 20:55
Niechce jezdzić w cięzkim terenie a wsteczny da rade zrobić. Chce napęd 4*4 z dwóch powodów
1. Dla poprawienia właściwości jezdych zawsze mogę spotkać jakąs stromą górkę, jak juz coś robie to porzadnie.
2. Dla satysfakcji i troszke do szpanu:P
Jak będe bujał się po drogach to będę miał zalączony tylko napęd na tylnią oś. Chce takie cudo zarejstrować. Taki silnik będzie dobry aby bujać się po łąkach lub drogach.
Jesli nawet załozysz ten silnik to jak rozwiazesz sprawie napędu 4x4 ?myslaleś nad jakąś dodatkową skrzynią ?
sama tylnia os, jak najbardziej do wykonania ...
ostry010 [Usunięty]
Wysłany: Czw Lip 17, 2008 11:02
Akurat to jest proste. Z przodu będą półosie z omegi i mechanizm róznicowy z tyłu tak samo. Wystarczy połączyć obydwa mechanizmy wałem. Tylko żeby niebyło to takie łatwe mniejwiecej na środku buggy wał z przodu i wał z tyłu musze połączyć dwoma zebatkami, żeby wał z tyłu kręcił się w przeciwną stronę co wał z przodu. Zębatka na łańcuch będzie na tylnim wale, więc jeśli odłącze 2 zębatki łączące wały będzie napęd na tył. Tylni wał zamontuje na stałe a przedni wystarczy aby odsuwał się o 3cm. Jako wsteczny, może wyda się wam dziwne ale mam już silnik na rozruszniku 125 z motora będzie z drugiej strony wału i będzie go napędzał w drugą stronę ale będzie wyłączony i na "luzie", więc niebędzie przeszkadzac, choć wstecznego raczej niebędę używał:P Wage buggy oceniam na jakieś 500kg.
Skoro chcesz dobre prowadzenie jakie tam 4x4? Zrób z tyłu zawieszenie wielowahaczowe i rozłóż odpowiednio masę 50% przednia oś i 50% tylna oś, a na przód podwójne wahacze. Więcej złomu w buggy = większa masa = gorsze osiągi.
ostry010 [Usunięty]
Wysłany: Czw Lip 17, 2008 15:00
żeby buggy miało napęd 4*4 to jest kwestia 30kg do 50kg a przy takim silniku to i tak będzie bardzo mocne.
tak silnik ma wysokie obroty i chodzbysmial kto wie jakie zebatki to na mechanizmach dlugo nie wytrzymają ... Zwróc uwage ze silniuk motocykla ciągnie jedno leciutkie koło a ty chcesz ciagnąc 4 15" i do tego ,przekładnie i napedy 4x4 ...
Jak chcesz obliczyc przełozenia na tym łancuszku zeby tyl mial takie obrpty jak p[rzód ??
masz 2 mechanizmy z Łamagi ? z przodu musisz przespawywać półoś zeby załozyc przegub z zwrotnica ...
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Lip 17, 2008 20:32
jezeli by były 2 takie same mosty jezen z przodu a drugi z tyłu połączony jednym wałem to bym odwrucił dyfer w tylnym moscie a jak sie nie da do odciał mocowania mosta do ramy odwrucił most o 180* i przyspawał mocowania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum