Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 21:49 Czujniki w silniku
Witam mam taki problemik.
Mam w silniku 4 czujniki.
Silnik to TIPO 1.4
jeden jest w bloku to będzie pewnie ciśnienie oleju ??
drugi jest w głowicy tuż nad świecą zapłonową nie wiem od czego
trzeci jest też w głowicy ale już wyżej tak na wysokości wałka rozrządu, nie wiem od czego
4 w kolektorze ssącym ale to chyba temperatura silnika bo tam są jakieś wężyki i chyba tam jest ciecz.
4-temperatura cieczy chłodzącej,to idzie do kompa.
1-cisnienie oleju,idzie do kontrolki
2-ten jest chyba od tego żeby zasygnalizować że masz zbyt wysoką temp.silnika,też do kontrolek
u mnie silnik zaczyna szarpać po odłączeniu kostki z czujnika.Jeśli u ciebie nie ma różnicy to radziłbym sprawdzić czujnik bo przez to możesz mieć duże spalanie itp.Co do zegara,jakoś by sie na pewno dało bo czujnik zmienia rezystancje pod wpływem ciepła trzeba tylko by było zgrać czujnik z zegarem.Jednak lepiej podłączyć tak jak było fabrycznie a zegar możesz kupić z czujnikiem który wmontujesz sobie do chłodnicy i już Ale tak btw. to ty masz tam gaźnik ?
tam jest zwykły gaźnik, szedł tam też jakiś czujnik w gaźniku ale i bez tego ładnie chodzi, a nie wiem jak co oryginalnie było, bo jak kupowałem silnik miałem go sam sobie demontować na szrocie tak im tam powiedziałem, a co się okazało cymbały sami go wyciągnęli i na dodatek nie było cewki zapłonowej i jakiegoś tam komputerka mówił że od malucha może być cewka ale kazałem mu szukać albo oddaje silnik i znalazł coś ale sam musiałem dojść jak co i gdzie było podłączone i na dodatek nie mam taj kostki co idzie w cewkę zapłonową i tak tam podłączyłem na takie wsuwki z domowego komputera.
ale najważniejsze że odpala i instalacje LPG nawet sprawnie udało mi się podłączyć.
_________________ To brak wiary w siebie sprawia, że ludzie boją się podejmować wyzwania. Ja w siebie wierzę
Komputer w tym silniku chyba był.poszukaj w goglach schematu instalacji silnika i dojdziesz co gdzie i do czego.U mnie te czujniki dają ważne informacje do wtrysku o mieszance itp.Tutaj masz gaźnik który ustawia mieszanke sam więc problemu nie ma.Tylko wydaje mi sie że ten czujnik mógł mieć związek z ssaniem.Nie miałeś problemów z odpalaniem w zime ?
Jutro poszukam schematów itp. Może ktoś już robił jakies swapy w tym silniku ? np mono wtrysk na gaźnik bez wymiany kolektora i teraz masz jakieś czujniki
dzięki to jeszcze jeden przewodzik trzeba za wczasu puścić
a w głowicy jest tak jak Igraszek pisał ??,, ten jest chyba od tego żeby zasygnalizować że masz zbyt wysoką temp.silnika,też do kontrolek''
_________________ To brak wiary w siebie sprawia, że ludzie boją się podejmować wyzwania. Ja w siebie wierzę
Cos tam masz namieszane,czujnik ten co jest w glowicy jest od teperatury wody sa ich dwa rodzaje na kontrolke przegrzania i na wskaznik teperatury.Czujniki dwu pinowe szly do kaputera,zeby byly fotki to bym powiedzial od czego jest.
Ten z wezykami jest na pocisnienie do gaznika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum