Tym tematem chciałem zachęcić to zapoznania się z rozwiązaniem często spotykanym wśród samochodów wyścigowych, które zainspirowało mnie do budowy buggy z tego rodzaju zawieszeniem.
Zawieszenie tego typu, pozwala na zastosowanie amortyzatorów o małym skoku, twardej sprężynie, i mimo tego uzyskanie dużego skoku koła. Wartości te oczywiście nie mogą być zupełnie przypadkowe.
Możliwość regulacji skoku i twardości oraz wysokości to główny cel stosowania tego rozwiązania.
Powstało mnóstwo rozwiązań, które pokrótce będę przedstawiał.
fakt, możliwości regulacji takiego zawieszenia są wielkie, kosztuje ono troszkę więcej pracy w porównaniu z tradycyjnym no i niekiedy wygląda bardziej estetycznie, dorzucam kolejne zdjęcie (na którym przy okazji można zobaczyć ciekawy sposób mocowania mostu)
Również napotkałem ciekawe rozwiązanie zawieszenie przedniego w piranhi i sidewinderze, które mogłoby wyeliminować brak dostępności odopowiednio twardych i długich amorków do przodu
właśnie myślałem nad takim rozwiązaniem, jeden wspólny amortyzator, gdy jedno koło idzie do góry to drugie automatycznie jest dociskane, tego typu zawieszenie na pewno sprawdzi się na asfaltowym torze
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Czw Lis 17, 2011 22:33
hymm wg mnie bez sensu bo będzie się mocno na wirażach wykładał bo tylko tył będzie utrzymywał poziom. Zresztą dziwne jak koło trafi na górkę to automatycznie drugie robi się twardsze i pobija cały sprzęt.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 15:18
Tak skonstruowane zawieszenie, na jednym elemencie, będzie miało tendencję do pogłębiania przechyłów. I jeśli auto przechyli się na zewnątrz w zakręcie, to dodatkowo wypchnie wewnętrzne koło w dół i pogłębi przechył...
Czy amortyzatory będą pracować poprawnie w pozycji poziomej? Nie będzie problemów z niewłaściwym działaniem i wyciekami? Kiedyś wyczytałem, że do pracy poziomej stosowane są specjalnie konstruowane podzespoły.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 950 Skąd: Barwice
Wysłany: Pią Gru 02, 2011 01:21
lukasz500rad napisał/a:
ja sie pytam po co tak koplikowac
Ta wajcha zmienia liniowy charakter sprężyny na progresywny, ale z tego co widzę to chyba raczej czysto teoretyczne rozwiązanie.
Przecież o wiele łatwiej można by zastosować sprężynę o takiej charakterystyce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum