Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 43 Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 20:33 Problem z maglownicą od CC w buggy z silnikiem golfa
Witam. Problem mój polega na tym, że kąt skrętu kół podczas skręcania nie jest taki sam.
Na początku nie widziałem w tym problemu, bo widzialem juz takie przypadki, ale podczas skręcania w lewo, lewe koło ładnie skręca, natomiast prawe dużo szybciej. W czasie jazdy stanie w poprzek i będzie koniec jazdy. Wydaje mi się że jest to spowodowane tym. że drążki kierownicze wendrują nieco do tyłu, mniej wiecej jak na rysunku.
Gdy koła są wyprostowane zbierzność jest idealna, ale gdy zacznie się skręcać robi sie kiepsko.
winne sa wąsy przy zwrotnicach, co amsz za zwrotnice bo za bardzo nie widac
niehc ktos poda linka do tej strony z tym opisem po ang co mi kiedys dawali
add
aha juz widze masz zwrotnice owdrocone, orginalnie wasy byly skierowane do tyłu, jezeli dasz je do tyłu wszytko bedzi ok, jesli nei to musisz je odwinac w przeciwna strone tak aby kąt przciecie sie półprostych przechodzacych przez wasy przecinał sie w poowie tylniej osi
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 43 Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 20:43
Zwrotnice są od golfa, tyle, że otwory na koncówki drązka są bliżej osi obrotu koła. Przykręcałem drązki na oryginalne otwory, i było to samo. Jak zlikwidowales problem u siebie?
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 43 Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:04
Były przymiarki, żeby zrobić odwrotnie, ale nie wypaliło. Swoją drogą dziwna rzecz, taki bajer, wydawało by się że to niema znaczenia czy drązki idą prosto czy pod kątem, a tu masz ci babo placek. Trzeba bedzie jutro przerobić. Dzięki za pomoc, oby przeróbka przyniosła efekt. Pozdrawiam
Koła MAJĄ się skręcać pod różnym kątem, ale pod właściwie obliczonym kątem. Jeżeli nie chcesz się zagłębiać w tajniki budowy pojazdów, to ustaw geometrie tak jak ma dawca zwrotnic.
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 43 Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 10:12
Tak wiem że pod innym kątem, ale wewnętrzne koło ma bardziej skręcać, a nie tak jak u mnie zewnętrzne, dziś zrobie zdjecie to zobaczycie o co mi chodzi.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 10:45
Listwa, patrząc od góry powinna iść prosto z drążkami przy zwrotnicy.
Patrząc od przodu listwa powinna być na tej samej odległości pomiędzy mocowaniami wahaczy przy ramie jak odległość wąsa pomiędzy sworzniami
dodatkowym aspektem jest to ze jeżeli masz oryginalnie listwę bez skracania itp a odległość pomiędzy zwrotnicami jest ina jak w samochodzie to tez będzie nieprawidłowo działać
Jest pewien warunek
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 43 Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 20:20
Koledzy ustwaiłem maglownice w jedenej lini z drązkami kierowniczymi tak jak polecił mi łuki, a problem jest nadal. Co robic? drązki kierownicze były przedłużane po tyle samo z kazdej strony.
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 43 Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 20:34
Może jakies 20% lepiej, ale to nadal nie starczy do normalnej jazdy. A jak wstawie oryginalną maglownice to też nic nie da. Niema różnicy jaka maglownica, bo działają na tej samej zasadzie, tyle ze drązki przedłużone. Może dlatego tak sie dzieje że mam w swoim buggy ustawiony kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy? Co prawda nie wielki ale jest.
[ Dodano: Czw Kwi 29, 2010 20:51 ]
Koledzy ponawiam prośbę o pomoc. Przewsuwałem maglownice juz w każde położenie; do tyłu, do przodu, w górę i w dół, ale nadal zewnętrzne koło skręca za mocno. Macie jakieś pomysły?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum